Pages

anda pelebat yang handsome :)

Sunday, March 6, 2011

tv oh tv !

salam sejahtera pembuka bicara
niat dihati ingin melebat
aku tak kisah bagaimana cara
kalau tak reti, kita pakat sebat

haram jadah aku berpantun dalam entry nih. tak dibuat oleh mindaku yang waras nih. haha. sengal sengal pepagi buta memang best.

oleh kerana susah nak tengok tv kat UIA uh, aku balik rumah nih memang Qada' tengok tv sampai lebam ah. lama tak tengok siot. macam macam cerita baru kat tv uh. haha

tapi waktu cuti aku nih, dan dan pulak ada pilihanraya kat Merlimau ngan Kerdau uh. so seperti sedia maklum ah, memang takde mende lain ah ditunjukkan mereka. berkempen berkempen berkempen. dah naik muak dah aku tengok tv uh! nasib baik semalam dah habis semua mengundi haram jadah tu. urggghhhh

aku kali nih bukan nak tulis entry pasal politik, in fact aku memang minat politik pon. haha. taknak la tulis pasal mende mende serius nih lagi dalam blog, kita cool dulu. sengal sengal dulu ikut jiwa remaja. dah tua sikit aku wat blog serius okayh :)

tapi aku still nak nyatakn pendapat aku disini. aku tak tuding jari kepada sesiapa. aku bersifat neutral kali nih. huhu. Malaysia sebuah negara berdemokrasi ( kata kerajaan). tapi apa yang aku nampak disini ialah seluruh media dikawal oleh kerajaan. tiada pun diberi peluang kepada pembangkang hak kebebasan media yang sepatutnya. why should it happen when you call this country "negara berdemokrasi"?

situasi ini tidak sepatutnya berlaku di negara kita. kenapa kerajaan begitu takut untuk memberi kebebasan kepada media? adakah takut terbuka pekung didada? renung-renungkan lah :)

****************************************

okayh sekarang pun aku nampak trend kat tv banyak sangat iklan mereka. takde pulak aku kisah iklan yang panjang panjang. da memang tu sumber kewangan diorang melalui pengiklanan. tapi apa yang aku kisah sekarang nih ialah content iklan tersebut.

aku nampak iklan kat tv dah mula banyak pasal pasal 18SX. haram jadahnya buat cenggitu sedangkan penonton terdiri dari semua golongan umur masyarakat. adoii adoii

contoh iklan iklan yang tak leh bla, 18 SX kaw kaw punya :
-iklan pembesaran, pemejalan buah dada
-iklan kuat tenaga batin
-iklan mengembalikan kenikmatan malam pertama
-macam macam lagi lah

kalau korang ingat ada 1 iklan nih:

suami : sayang, abang dah balik !
isteri : naiklah, sayang kat bilik !

pastu lampu bilik tutup. adoiii kenapalah korang pergi siar iklan macam nih. taw tak setiap kali aku tengok iklan nih depan tv, segan aku bila mak aku kat sebelah. stop stop weyh. konfem konfem ramai lagi nasib macam aku nih. bengong nye iklan.

aku kira ok lagi lah sebab dah besar, mumayyiz, akil baligh semua. kalau budak budak kecik yang tak tahu pape? patu tanya kat parent diorang nanti? nak jawab apa? haha

so reconsider balik la nak letak iklan tuh. dah taw semua peringkat umur tengok, bagilah content yang sesuai skit LOL. hahaha

*************************************

bila da tension tgk channel channel sedemikian, aku pun tukar tgk sukan. layan Man U lawan Liverpool lagi best. tapi kimak kalah Man U. sedih aku. sokong Pelita Jaya ah pasni. hahahaha :D

p/s : mana menghilang makcik ku? hummmmh

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...