Pages

anda pelebat yang handsome :)

Monday, February 21, 2011

ulat buku..

seperti biasa hobi aku di pagi hari..buat new entry! haha..skang pukul 04.07 pagi..baru lepas mandi selepas main futsal..huhu..actually aku penat nih..tapi makcik ajak online pastu aku on jela..tapi sampai sekarang dia tak nampak batang hidung lagi..so aku amik kesempatan nak start tulis dulu..huhu :)

so peribahasa hari nih..ULAT BUKU..nape orang panggil orang yang rajin baca buku ulat buku?apa kaitan ulat ngan buku?ada ulat yang memang rajin baca buku ke?haha..aku pun tak tahu..bahasa nenek moyang kita misteri doh..tapi nice..really nice :)

tapi hari ni aku bukan nak cerita pasal aku rajin baca buku..haram ah kalau aku rajin baca..bukan sebu tuh..haha..well semua guys yang normal macam tu kot..gurls je yang rajin baca an?hehe..pandai pandai je aku nih :D

sebenarnya aku nak cerita pasal buku yang aku baca mengikut peringkat umur..dari kecik sampai besar..haha.so sit back and enjoy :)

buku cerita dongeng yang tulisan dia bapak besar besar ~
haha..time ni mula mula pandai baca..semua mangat nak baca mende mende macam nih..kalo p kedai buku..memang paksa jugak parent beli sehelai dua..haha..
aku ingat lagi masa arwah ayah aku tengah baca surat khabar..aku try la baca..tapi aku hairan kenapa 'a' dia lain ngan yang aku belajar kat skola tu..kan kan?cube korang perhati betul2..kita x guna 'a' format Times New Roman masa kita tulis kan?haha


buku teks skolah~
masa skola rendah amik kau..beg sekor sekor kalau tak berat mereka 1 tan haram..haha..banyaknye bukan main sebab kita bawak balik ulang alik kan?malam malam sebelum tidur dah kena susun buku ikut jadual..haha..aku yang pergi skola dulu naik basikal memang terseksa pinggang nih..tapi takpe..ini menyebabkan aku jadi tough..(sampai sekarang)hoho
tapi masa skola menengah beban dah kurang sama skali..buku buku tu tinggal dalam loker kat kelas je..kalau bawak balik bilik pun homework jela..haha..sistem ini patut dipraktikkan masa skola rendah doh..kesian dak dak kecik nih galas beg beg berat nih..haihh -_-'
tapi satu je aku tak puas hati..buku teks pendidikan Jasmani dan Kesihatan tak pernah bukak pun sepanjang aku belajar kat skola..haha..memang bersih dan clean ah boleh katakan..watpe diorang kasi kalau tak guna..kang kalau hilang suruh ganti pulak..damn gedix kementerian..haha


komik komik dragon ball or etc~
yeah masa ni skola rendah jugak..member aku yang kenalkan komik komik nih..masa tu tengah top cerita dragon ball..memang tak pernah miss ah setiap pagi sabtu tu kat tv..haha..tapi bila dah tersangap lebih tu mesti kena baca komik jugak..haha..ulang banyak banyak kali bhai..haha
time tuh sume hitam putih je..tapi still layan :D







majalah ujang~
haha..ujang ni dipenuhi lawak2 bodoh je..tapi biasa la budak2 an?x mumayyiz lagi..memang suka ah majalah nih..haha..tapi aku jarang beli..kalau beli pun time dekat raya sebab diorang akan keluarkan edisi yang tebal skit..extra..lagi berbaloi beli time nih..haha :D







buku sifir dan exercise matematik~
skola rendah dulu memang subjek favourite nih..memang highest dalam skola tiap tahun..haha..sebab minat aku beli ah buku latihan nih..pau mak aku skit..masa tu ada macam ada sale kat skola..biasa la kan?aku da lupa apa nama dia..tapi masa tu aku darjah 4...yang buku aku duk beli tu darjah 5 dan 6 pnye..so amik kau..pening terus bila bukak..so what happen?memang la kosong bersih je buku tu..huhu..then kena marah ngan mak aku..padan muka..haha :D

buku gempak utopia hype or etc~
haha..ni time skola menengah dah..korang mesti pernah baca all of these an?hehe..yang ni ada komik yang da berkaler dan sedikit hiburan ringan..yang ni menepati citarasa dak remaja la time tuh..haha..kalau outing je mesti cari edition yang latest..kalau tade duit..pinjam jela..haha..yang bestnya..diorang ada poster free..kalau menarik memang aku amik tampal kat loker or meja kelas aku lah..haha






buku mastika~
yang ni nak cerita cerita misteri je..bagi aku diorang ni lebat je lebih..kalau aku baca pun part part senyum pisang atau info info pelik yang diorang kasi..haha..my komen: trully melembabkan otak orang Melayu coz nak terperuk dalam kisah kisah mistik je..tulah orang Melayu..bila nak maju?






Krekko~
yang ni menjadi favourite di kalangan rakan rakan ku..aku pon tak tahu apa yang bestnya pasal majalah nih..ada banyak cerita kartun dalam tu..tapi aku tak pernah beli pun..kalau baca pun pasal cerita eyeshield 21 ngan naruto je..yang tu je best kot pasal diorang..hahaha








Maskulin or etc~
bila da rasa cukup dewasa..nah..ini jadi bahan bacaan aku..haha..tapi jarang jugak baca..ni untuk orang dah cukup besar la kan..da kahwin atau ingin kahwin atau bekerjaya..aku baca suka suka je..fakta fakta yang banyak menolong diri ini..haha..






buku buku ilmiah di universiti~
gedabak besar sekor sekor!haha..memang tak ah kalau aku nak pinjam kat UIA nye library tuh..hhaa..assignment pun tak berat sangat sekarang nih..maybe buat degree nanti pakai la diorang kot!haha

majalah Playboy or etc~
tak pernah baca..korang ada? pinjam!! hahaha

majalah keagamaan~
belum dapat hidayah lagi..tapi sekarang pun da start berjinak jinak :)


konklusinya..aku rasa korang pun baca mende sama gak ngan aku an?boys la..kalau gurl lak aku tak tahu..majalah mangga?gosip2 pasal artis paling penting rite?haha..bila nak kahwin baru la gelabah cari buku buku pasal masak masak nih..hahaha


semua perkara diatas adalah agak benar..tiada kaitan dengan yang hidup mahupun mati..haha..sorry kalau terkasar bahasa..

last skali remember this, YOU ARE WHAT YOU READ!.so baca la mende mende yang berfaedah okayh..yang majalah last skali tu aku gurau je..hehe..peace no war :)

p/s : selepas perenggan pendahuluan tuh, makcik online dan sambung dating ngan dia until kul brape ntah..haha..after dia off aku start balik :)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...