Pages

anda pelebat yang handsome :)

Wednesday, March 16, 2011

hati kecil berkata..

aku single and available once again. before nih aku single but not available. haha. sebab ada kisah disebaliknya. kisah menyayat hati. kisah macam dalam novel. bahkan lebih touching. amat menyayat hati.

nobody say it was easy
when its just a shame or us to part of

sejak saya mengenali diri awak, saya sentiasa tersenyum. walaupun awak suka buli saya. ya! saya sensitif. saya mengaku saya sensitif. teramat sensitif!

awak pula egois! amat egois. memang takkan dipujuk saya yang sensitif. tapi saya tak kisah. tak pula minta dikisah. saya kenal awak. saya ingat saya kenal awak.

***************************

kenapa susah sangat awak nak perasan yang saya suka awak? saya ingat awak layan saya sebab awak perasan. tapi awak anggap sekadar kawan. takpe saya faham. awal lagi kan tempoh perkenalan kita? yet, saya masih harap awak perasan.
saya tanya awak. awak single ke? ya, saya single. itu jawapan awak. saya bahagia. nak tahu kenapa saya tnya? sebab saya taknak letakkan hati kecil nih dalam hati kepunyaan orang lain. hanya awak.

bemacam halangan saya redah nak kenali awak. awak pun tahu kan? saya sanggup sebab awak curi hati saya. saya sanggup sebab saya bahagia mengenali awak.

*************************

tetapi dalam kebahagiaan itu, saya terlupa untuk tanya soalan yang penuh. ya! memang awak single, tapi awak tak cakap yang awak tak available. bila saya tahu hati awak pada orang lain, saya hampa. tak kisah. saya bahagia selagi awak bahagia. hakikatnya merana.

apa yang lebih menghampakan bila saya tahu awak tak bahagia. ini pun sebab saya. si pencuri hati awak ingat kita berdua bersama. hakikatnya tak. awak terangkan padanya ya. baru awak akan bahagia. saya tak kisah. selagi awak bahagia.
sejak tahu isi hati awak, saya sedih. tipu kalau saya cakap air mata tak mengalir. hati ini memang sensitif! ya. awak yang cakap. menulis ini pun saya tak mampu. apatah lagi untuk berdiri sendiri. rasa sebak melenyapkan kekuatan lelaki ini awak. maaf saya tak kuat.

***********************

namun saya tabahkan hati. ya! kita kawan. dan tak mungkin lebih dari itu. saya sedang membiasakan diri ini. walaupun memang susah. kawan.

ya! saya akan kurangkan sifat sensitif ini dan akan jadi seorang egois. itu azam saya! saya tak mesej awak hari nih. itu percubaan pertama saya sebagai seorang egois! tapi saya tak dapat elak daripada memegang telefon ini sepanjang hari. ya sepanjang hari. dengan harapan akan mendapat khabar dari awak. ya saya akan reply. tapi bukan sebagai saya yang dahulu. saya versi ini akan lebih egois. itu lebih bagus kan?
so saya tak tahu kesudahan cerita ini. saya mengharapkan happy ending bagi pihak awak. saya tak kisah tentang diri ini. mungkin ini lagi baik. luckily " i'm not too deep in love to let it go"

p/s : tidak diangkut dari mana mana novel !

6 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...