Pages

anda pelebat yang handsome :)

Wednesday, February 9, 2011

BE YOUSELF !






haha..new entry lagi..macam best pulak tulis pepagi buta nih..for your information azan Subuh baru saja berkumandang..tapi kawan aku kt belakang nih, FARIS (bukan nama sebenar) baru sekarang dia nak tidor..kejut aku kejap lagi katanya..hahhh.."aku kejut sat lagi kalo tak bangun mapuh mu! " ..haha..mana datang entah energy banyak-banyak yang membolehkan aku bersekang mata di depan lap top nih..padahal semalam berfutsal sakan..maklumlah dah merdeka 1 paper..cmne lah result EPT aku tuh..harap2 exempted..dah tak larat 9 jam seminggu sayang oiii!!haha

so this is new entry lagi? BE YOURSELF? what's wrong with that? what i'm going to write down here? haha..firtsly aku dapat idea nak tulis pasal bende nih apabila aku teringat phrase ini digunakan secara meluas kot..pergi mane mane mesti dengar org cakap.." babe, ko jadi diri sendiri je ok? tak payah nak ubah ubah diri ko tu..just be yourself ok?"haha..btol an? korang pun mesti terdedah dgn ayat nih..but, aku pulak akan kata " if you find yourself is not a good person, why should you be yourself? rite? be someone else, be better" :) now you got me *senyum la skit..haha

okok..as we all know, sekarang ni kite hidup kat dunia moden, which all of us live on others impressions..whether good one or bad one..of course la kita nak yang good one kan?huhu..tapi semua makhluk yang bernama manusia ni hanya tengok cover page je..susah nak tgk page dalam before bagi impression kat someone..setuju tak?

as example, seorang lelaki yang mempunyai rambut dreadlock( rambut macam bob marley tu), sestengah orang akan menganggap gaya ini stylo cantik smart sebab diorang pon layan lagu lagu bob marley dan fesyen mereka..tetapi sesetengah orang akan anggap gaya ini selekeh dan semak mata memandang kerana mereka tidak berfikir seperti pengikut pengikut rasta tersebut..ini 1st impression yang diorang bagi tanpa soal selidik terlebih dahulu..diorang tak tahu kalau kalau gaya ini memang natural dengan diri pemakai..i means lahir lahir da dapat rambut camtu..nak wat cmne an?hahaha...daripada apa yang aku dengar lah kan, rambut dreadlock nih tak boleh basuh..so maknanya korang tak boleh shampoo rambut or mandi wajib la? wtf?? so camne kewajipan 5 waktu sehari semalam korang..kalau korang dipenuhi kutu kutu babi or kutu kutu rayau camne? guna ridsect la jawabnya..haha..bagi aku, tak payah nak style sgt la kalo just nak tunjuk ko layan certain music nih..yang haram tetap haram bro..tak kan boleh halalnya..kalo da sampai tahap tak boleh ambik air sembahyang tu apa maknanya? HARAMMMMM

mak aku pun selalu jgk tegur aku dulu,"pok(panggilan manja dirumah), mu ni pakai seluar londeh sokmo ok? wak naik sikit seluar tu!" haha..kan da kena bebel ngan orang tua aku nih..sorry mak japg pok naikkan ok..huhu..sambil sengih2..depan dia je..belakang nanti londeh balik..haha..tak patut betul aku nih -_-'..bagi aku , kalo aku pakai seluar londeh tu tak menyalahi hukum syarak kot..still lagi tutup aurat aku dengan boxer dan baju nih.. so whats the big deal mom?haha..biasalah orang orang lama nih..nak la tengok anak anak pakai smart2..tapi kalo pakai seluar atas pusat tu smart ke?skema adalah kot..haha..mintak ampun mak..takde niat nak menderhaka langsung..just nak story je:) sayang mak..heeeee..ape pulak cerita pasal mak aku nh..the point here is kalo nak berfesyen tu jangan la sampai melanggar hukum syarak ok? tak salah berfesyen nih malah digalakkan lagi adalah :)


kalau nak cakap pasal perangai lak, korang pun faham sendiri la ye..amik contoh kalo someone tu mulut dye mcm tempayan yg penuh dan sentiasa mencurah curah...suka sangat gebang..kalo mende betul dan berfaedah tu takpe la jugak..ni mende yang merepek dan merosakkan akhlak umat manusia..haruskah dia BE YOURSELF?korang pon taknak someone like that exist dalam dunia korang kot..haha

sebenarnye banyak lagi contoh boleh diberi..tapi da penat aku menaip nih plus for sure korang da bosan baca entry aku yang bengong kali ni nih..alang alang matahari da terbit di muka bumi PJ nih..aku mintak undur diri dulu ok..haha..conclusionnye just be someone better, macam tagline aku tuh..renung2kan dan selamat beramal :)

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...