Pages

anda pelebat yang handsome :)

Tuesday, February 15, 2011

music in me :)


oittt..sepam lagi der kita berjumpe..haha..actually aku da tido jam 0200 tadi, tapi macam mana ntah boleh terbangun pulak pada jam 0430 nih..pagi nih jam 0900 pulak ada exam arabic pulak..kalau mengantuk nanti macam mana?haaaa..x ke mampos aku..tapi okay jugak sebab membolehkan aku study lebih skit before berperang uh..tapi haram tak study lagi pon nih..haihhh..takpe takpe..aku tulis entry pendek je kali nih..hehe :)

seperti yang korang nampak di blog aku nih..dah ada extra page la sial..haha..pasal quotes ngan music lak tu..huhu..terbaik doh..kepada yang belum usya lagi tuh..take your time okayh..so apa yang aku nak cakap pasal music and me? well macam biasa ..sit back and enjoy :)

my otak said : aku memang fanatik ngan music nih..part of my life doh and i think everyone love music..hanya orang pekak je kot tak layan bunyian bunyian menarik nih..cuma setiap orang ada different taste of music rite?but for me music is universal!! seriously..aku layan sume type of music..memang la pada mulanya aku layan certain certain je..hehe..disebabkan aku boleh la skit skit main gitar dan biasa jamming dengan rakan rakan, even ada band and lagu sendiri dah, so pada mulanya aku layan lagu lagu yang ada bunyi gitar gitar yang best la..biasanya band band la macam nih..jangan terkejut kalau aku cakap aku layan lagu The Strokes hari hari..tak pernah bosan sampai sekarang..diorang memang best kot..try la dengar..hehe..promote promote :)

tapi bila da berkawan ngan orang yang layan taste music yang lain..so secara tak disengajakan aku start layan macam macam jenis lagu..mana taknya hari hari duk dengar diorang pasang lagu yang sama..well music is universal kan?

.
aku boleh nampak jenis-jenis orang dan jenis-jenis music yang diorang layan..contoh macam budak budak kat kampung, member member aku lah..sume layan lagu jiwang jiwang karat nih..biasa la kan..tapi aku tak pulak mengkritik diorang apatah lagi menghalang diorang..aku pun myself akan pilih lagu lagu jiwang nih bila karaoke..lagi best..tangkap leleh bhaii!!haha..bila orang macam duk kat bandar skit, diorang prefer lagu mat salleh la..especially lagu lagu dance nih..apa kurangnye kan..teknologi makin mantap lagu makin best..hoho..pon boleh layan kepala..ahah..bile masuk lak bab orang pandai main gitar or drum of course lah diorang layan lagu lagu berteraskan alat musik diorang..haha..tapi ada jugak orang belajar main gitar just for his girlfriend..sweet gituh..huhu..golongan golongan nih pulak semestinya main lagu sweet sweet gitu untuk girlfriend diorang..respect lu der!!!haha

One good thing about music, when it hits you, you feel no pain


actually kita boleh describe someone by looking at their playlist..haha..boleh ke?korang try la usyar my playlist tuh pastu describe aku..amacam? haha..

so the next persoalan..apa korang bayang bila korang dgr lagu?bagi aku, honestly aku cakap aku akan dengar betul lagu tuh dan cari maksud lirik, beat drum, rythm gitar, lead gitar dan bassnye..bg aku sume melengkapi masing masing..pastu imagine aku perform depan orang ramai..dan harap ramai awek akan cair ngan aku..haha..pengakuan berani mati nih..biasa la rockstar biasa dapat awek hot.hahaha..tapi bila sampai part jiwa aku nak touching start la layan lagu sedih sedih nih..sama la macam korang..jangan nak tipu..haha..tapi nasihat aku jangan lah layan lagu yang akan buat korang lagi sedih kalau mendengarnye..sebaliknya cari la lagu yang akan cheer korang up!!hehe..try lagu hey jude dari the beatles sebagai contoh :)


kalo nak cakap panjang panjang tak guna jugak kalo korang tak faham..sebelum aku teruskan mencarut disini baik aku tutup dulu..hehe..actually aku tengah down malam nih..teramat down..tak taw nape..sape la yang buat macam ni kat aku..tak baik uh..so aku akan turn on my awesome sony mp3 player nih dan layan perasaan di subuh hari nih.. :(

memang da jadi tabiat aku blogging pada waktu subuh nih..so content nye tak padat sangat la disebabkan mata segan segan nak bukak luas2...haha..so korang fikir2kan la sendiri dan selamat beramal :D (macam fadhilah kamsah daaa)

p/s : aku akan upload lagu aku tuh..sabor jela..hehe..btw wish me luck exam pagi nih..zzz *_*

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...